Jaunas dzinēju tehnoloģijas nav vienīgais veids, kā mēs padarām transportlīdzekļus tīrākus. Toyota arī cenšas mazināt atkarību no fosilās degvielas, raugoties mazoglekļa degvielas veidu, tostarp biodegvielu, virzienā.
Alternatīvs mazoglekļa risinājums
Biodegviela ir pārbaudīts un dzīvotspējīgs enerģijas avots, ko var iegūt no daudziem dažādiem atjaunojamiem avotiem, pat no atkritumiem. Šķidrā veidā to var piejaukt benzīnam un dīzeļdegvielai.
Mēs, Toyota, piedalāmies pētījumos par jauniem biodegvielas veidiem, kuru ražošanā netiek izmantoti pārtikas kultūraugi, sekmējot, ka šī degviela nodrošina tādas kvalitātes veiktspēju, kādu autobraucēji raduši sagaidīt no tradicionālā benzīna un dīzeļdegvielas.
Atbildīga biodegvielas ražošana
Biodegvielu var iegūt no daudziem un dažādiem avotiem. Pašlaik tā dēvētās pirmās paaudzes biodegvielas ražošanā tiek izmantoti no pārtikas kultūrām iegūtas izejvielas. Piemēram, bioetanols tiek iegūts no cukurniedrēm, bet biodīzeļdegviela no augu eļļām. Tos drīkst pievienot benzīnam vai dīzeļdegvielai Eiropas standartos noteiktajā daudzumā. Eiropas tirgum paredzētie Toyota un Lexus automobiļi var darboties ar benzīnu, kura sastāvā ir līdz 10% bioetanola (E10, atbilstoši standartam EN228), vai ar dīzeļdegvielu, kuras sastāvā ir līdz 7% biodīzeļdegvielas (B7, atbilstoši standartam EN590).
Lai atteiktos no pārtikas kultūraugu izmantošanas biodegvielas ražošanā, mēs atbalstām jaunas, otrās paaudzes biodegvielas izmantošanu. Tā tiek iegūta no atkritumiem, piemēram, salmiem, koksnes vai ilgtermiņā pat no aļģēm. Lai nepieļautu nelabvēlīgu ietekmi uz automobiļa veiktspēju un klientu apmierinātību, ir svarīgi nodrošināt gatavās degvielas kvalitāti.
Nākotnes izpēte un attīstība
Mēs esam veikuši investīcijas jauna, no koksnes un salmiem iegūta otrās paaudzes bioetanola izpētē. Lai arī darbs pie tā ir tikai agrīnā posmā, mēs esam atklājuši lielu siltumnīcas efekta gāzu emisiju samazinājuma potenciālu, izmantojot šo jauno degvielu.
Kopā ar Eiropas Sintētiskās degvielas aliansi (ASFE) mēs meklējam bioloģiskas alternatīvas dīzeļdegvielai, ko varētu iegūt no daudziem dažādiem avotiem, tostarp biomasas. Viena no šādām ogļūdeņražu degvielām ir hidrogenēta augu eļļa (HVO), ko ražo un var iegādāties komerciāli. HVO var izmantot esošajos un nākotnes dīzeļa dzinējos, samazinot to kaitīgo izmešu līmeni.
Avots: toyota.lv